Bibliotek

Välkommen till Torsbergsgymnasiet bibliotek för att hitta den information, litteratur och lugnet du behöver.

Torsbergs bibliotek - två elever

Biblioteket i centrum

På Torsbergsgymnasiet har vi vårt bibliotek i centrum. I biblioteket kan du låna böcker, läsa tidningar och tidskrifter, använda datorerna och slå i uppslagsverk.
Här finns allt du behöver för att lyckas bra med ditt skolarbete. Biblioteket är en nödvändighet i det livslånga lärandet.

Vår skolbibliotekarie jobbar tillsammans med skolans personal för att underlätta stötta lärarnas pedagogik och elevernas lärande.

Torsbergs bibliotek - två elever

Mer än "bara" ett skolbibliotek

Förutom att bidra till goda skolresultat kan skolbiblioteket även verka för kultur, litteratur och bildning för våra elever.

Låna böcker och digital media

Hos oss lånar du böcker och digital media med personnummer och pinkod. Vi fixar ett konto till dig och har du glömt din pinkod kan vi ge dig en ny. Låna och låna om, allt genom Welib!

Bibliotekets öppettider