Om skolan

Torsbergsgymnasiet ger dig möjligheten att bli bra på det du är intresserad av. Vi har ett brett utbud av program och möjligheter som vi hoppas att passar dig och dina framtidsdrömmar!

Torsbergs­gymnasiet

Elever i biologisal

Utbildningar som passar dig

• Är ditt intresse idrott, dans eller musik?
  • Skulle du vilja ha möjligheten att kombinera dina intressen med studier?
  • Vill du utveckla dina ideér och driva ett eget företag?
  • Du kanske vill kombinera internationella studier med att utveckla din kreativitet?

Torsbergsgymnasiet ligger centralt i Bollnäs med promenadavstånd till resecentrum och idrottshallar.

Torsbergsgymnasiet idag

Skolan har idag 630 elever och antalet lärare är ungefär 70 årsarbetare, men antalet personer är fler då alla inte jobbar heltid.

Flera skolformer i samma hus

"Torsbergshuset" innehåller, förutom Torsbergsgymnasiet, även den anpassade gymnasieskolan Höghammargymnasiet, samt CFL Bollnäs vuxenutbildning. Den senare verksamheten har egen entré.

• Skönt att veta att man får jobb

Emilia går en lärlingsutbildning inom restaurang- och livsmedels­programmet. Här berättar om fördelarna med att utbilda sig i en annan miljö.

Hälsinglands Utbildningsförbund

Sedan höstterminen 2015 har Torsbergsgymnasiet varit en del av Hälsinglands Utbildnings­förbund. Bollnäs kommuns verksamheter för gymnasie- och vuxenutbildning övergick till förbundet 16 augusti 2015.

Torsbergsgymnasiets samarbeten med såväl Staffangymnasiet i Söderhamn, samt vuxenutbildning vid CFL Bollnäs, har intensifierats och fler möjligheter har skapats.

Övriga medlemskommuner är Nordanstigs och Söderhamns kommuner.